Online Benchmarking doorSVOSVO PRojectSVO PRe-SVO PRe-Marketing
Waar staat jou online onderneming?
De kans is groot dat je nog nooit van Online Benchmarking hebt gehoord, laat staan als product van SVO PRe-Marketing. Daarom leggen wij hieronder in het kort uit wat het globaal inhoud. Letterlijk betekend Benchmarking: "Meetpalen in de grond zetten". En dat is ook wat het is. We bepalen wat de piketpaaltjes van je online onderneming is, om deze gedurende een aantal maanden af te zetten tegen de concurrentie. Waar zijn je sterkte en zwakte op het internet? Op welke punten moet de nadruk komen te liggen en welke punten zou je moeten loslaten? Waar kan je scoren? Wat moet je loslaten? Met andere woorden: Weeg je kansen!

PRoduct-, PRoces- of PRestatiegerichtonderzoek inzetten met SVO PRe-Marketing
De online-marketeers van SVO PRe-Marketing zijn gedurende de benchmarking continu bezig om jouw PRoduct, PRoces of PRestaties af te zetten tegen de concurrentie. Deze is op alle vlakken hoog, maar is ook vrijwel altijd te optimaliseren. Optimalisatie of de topprestatie is het tweede centrale kenmerk van Online Benchmarking. Gedurende een tijdsvak van 3 maanden, zullen de marketeers steeds kijken naar hoe je presteert, wat de bezoeker doet en of de bezoeker ook wel een klant wordt. De belangrijke vraag is dan: Wat gaat er goed en waar gaat het niet goed en kan je een verbeterslag maken. Bij Online Benchmarking is het van groot belang dat de marketeers van SVO PRe-Marketing observeren en analyseren de data, maar ook het nauwkeurig afwegen van data met de concurrentie, zonder appels met peren te gaan vergelijken. Vrijwel altijd levert dit nieuw inzicht op. Soms zijn het inzichten die reeds in je onderbewustzijn aanwezig waren, maar waar je niet op kon acteren. Hieronder lichten wij de drie soorten Benchmarking toe.

PRoductgerichtonderzoek
Bij het woord PRoduct denk je misschien als eerste aan tastbare producten die je verkoopt of wilt gaan verkopen. En dat is inderdaad ook zeker de betekenis van het woord PRoduct. Het is echter ook een breed woord. Een product kan ook de klantenservicepagina van je MKB Website of MKB Webshop zijn. Je verkoopt misschien geen vragen en antwoorden, maar je bied ze wel aan. Het kan een even zinvol vraagstuk zijn waarom een product(groep) niet verkoopt, als ook waarom jij slechtlopende diensten aanbied, terwijl je concurrent de orders maar binnen blijft harken.
In dit geval gaan we kijken naar de drie vaste elementen van het onderzoekssysteem van SVO PRe-Marketing:
a. Bezoekersdata verzamelen en vergelijkenb. PRoductvergelijkend onderzoek en PResentatie
c. PRoducteigenschappen en verkoop-argumenten onderzoeken en vergelijken
Op het moment dat resultaten tegenvallen, heb je als ondernemer de neiging om de succesvolle concurrent na te apen. Dat kan inderdaad een tijdelike opleving geven. Toch zal in veel van die gevallen niet het tijdelijke succes logisch zijn verklaard. Dit betekent dat als 1 van je piketpaaltjes wordt omgetrapt, je verkoop in elkaar zakt. Het kan zelfs zijn dat jij je concurrent prima weet te imiteren, behalve zijn succes.
Dan kom je uit bij de waarde van het PRoductgerichtonderzoek van SVO PRe-Marketing.

PRocesgerichtonderzoek
Bij PRocesgerichtonderzoek houden we ons minder bezig met de producten en diensten van je online onderneming. We richten ons in dit geval op hoe de zaken verlopen. We kijken naar PRocessen als verkoop, logististiek, onderhoud en zowel klantroutes als klantroutines binnen jouw online omgeving. Wij zien veel klanten met echt fantastische inovatieve producten, waarvan je absoluut zeker bent dat hier markt voor is. Het product is in orde, de presentatie is orde en zelfs de prijs is perfect. Toch verkoop je niks of maar mondjesmaat. In dat geval richten de marketeers van SVO PRe-Marketing zich op de processen. Aan de ene kant analyseren wij jouw processen, maar gelijkertijd gaan we deze ook vergelijke met je concurrenten. Door middel van dataverzameling, interviews en research zal er worden gekeken hoe je processen kunnen worden geoptimaliseerd om je online onderneming een boost te geven. Als ondernemer heb je vaak niet de tijd en de ruimte in je hoofd om dit objectief te beoordelen. Daarom is het goed dat de marketeers van SVO PRe-Marketing een onafhankelijk onderzoek verrichten, om te bepalen welke processen op welke wijze kunnen worden geoptimaliseerd en de maximale winstgevendheid wordt bereikt. Dit betekend voor jou als ondernemer niet alleen toename van je inkomen en naamsbekendheid, maar ook kan dit zeer grote impact hebben op je klanttevredenheid.
Uiteindelik zijn dit de twee belangrijkste streefdoelen:
a. Maximale verkoop
b. Maximale klanttevredenheid
Uiteindelik zijn dit de twee belangrijkste streefdoelen:
a. Maximale verkoop
b. Maximale klanttevredenheid

PRestatiegerichtonderzoek
PRestatiegerichtonderzoek is een instrument dat met name de financiele sector zich veel mee bezit houd. Hierbij wordt vooral gekeken naar de getalsmatige resultaten van je ondernememing, individuele medewerkers of afdelingen. Hierbij kan je denken aan winst, afzet, omzet, tevredenheid en andere succesfactoren. Voor de duidelijkheid is er binnen elke sector behoeft aan deze vorm van Online Benchmarking. Bij PRestatiegerichtonderzoek maken de marketeers van SVO PRe-Marketing databanken aan met cijfers afkomstig uit eigen onderneming, dataverzameling, marktcijfers en openbare informatie. Gedurende een looptijd van minimaal 3 maanden volgen wij je onderneming cijfermatig op bijna elk denkbaar gebied. Mocht je echter reeds over goede databeschikken, kan deze periode mogelijk worden verkort. In de meeste gevallen is dit echter niet mogelijk, omdat data niet op een gelijkwaardige wijze kunnen worden berekenend. Zowel interne als externe data zal op nauwgezette wijze worden vergeleken. Dit resulteert uiteindelijk in het presenteren van een rapport. De functie van deze rapportage kan per geval verschillen. Waar de ene er een beloningssysteem aan wilt hangen, zal de andere zijn PRestaties willen afzetten tegen zijn concurrentie en zijn concurrentievoordeel vergroten. PRestaties zijn aan de ene kant de meest gemeten data, terwijl dit voor jou als ondernemer vaak de slechts toegankelijke en intepreteerbare data is. SVO helpt jou als MKB-ondernemer om helder te krijgen, waar en op welke wijze jij een vuist kan maken tegen de reus die de markt domineerd.
Online Benchmarking van SVO PRe-Marketing creëert onderzoeksroutine
Een eenmalige benchmarking heeft in het algemeen maar voor een beperkte tijd nut. Daarom vinden wij van SVO PRe-Marketing dat het onderzoek geimplementeerd moet worden in de managementprocessen van jouw onderneming. Zoals eerder gezegd verwijst het woord naar het plaatsen van meetpaaltjes. Voor het optimale effect zal je hetzelfde onderzoek periodiek moeten herhalen om je positie te behouden of te vergroten. Daarom vind SVO PRe-Marketing het van groot belang dat de contacten tussen jouw bedrijf en ons bedrijf warm wordt gehouden. De ondernemingen van SVO PRoject, dus ook SVO PRe-Marketing staan bekend om de duidelijke onverbloemde eerlijkheid. Dit staat hoog in het vaandel van onze bedrijfsethiek, waar jij als MKB-ondernemer het meest bij gebaat zijn. Wij brengen je liever voor een ongenblik slecht nieuws, dan dat we vertellen wat je wilt horen. Zo kunnen wij je het maximale resultaat laten genereren en de meest duurzame relatie opbouwen. Om steeds een consistente benchmarking op te zetten, zullen wij ongeacht de productkeuze iedere keer ons richten op de vaste procesketen van SVO PRe-Marketing.
Meest gestelde vragen FAQ
Voor wie is Online Benchmarking van SVO PRe-Marketing geschikt?
Een hele goede en terechte vraag. SVO PRe-Marketing richt zich met deze diensten tot bedrijven tot en met 25 werknemers. Juist met name de kleine ondernemers (betekent niet dat je niet succesvol hoeft te zijn) hebben hierin vaak het meest voordeel te halen. De grote bedrijven hebben in het algemeen makkelijker toegang tot de benodigde data en/of hebben personeel die in staat zijn deze data te analyseren en te intepreteren. SVO PRe-Marketing staat voor eenvoud en duidelijkheid.
Hoe weet ik of een Online Benchmark van SVO PRe-Marketing voor mij nut heeft?
Kunnen jullie alle onderzoeksvragen beantwoorden?
Wat kost een Online Benchmarking van SVO PRe-Marketing?
Als ik regelmatig onderzoek laat doen, betaal ik dan ook minder?
Ik vind het best veel geld. Dus als ik er niks aan heb, wat doen we dan met de rekening?